To unikatowe rozwiązanie!
VIGIL OmniCare jest w pełni adresowalnym systemem RATUNKOWEJ KOMUNIKACJI GŁOSOWEJ w sytuacji zagrożenia. To unikatowe rozwiązanie pozwala połączyć
w jednym obwodzie MONITOROWANEJ pętli połączeniowej, kilka systemów: GŁOSOWEJ KOMUNIKACJI RATUNKOWEJ, TELEFONÓW pożarowych i systemu PRZYZYWOWEGO z toalet dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH. Całość obsługiwana jest przez
jedną wspólną centralę. Dzięki temu uzyskuje się bardzo znaczące obniżenie kosztów, gdyż wykonywana jest
tylko jedna instalacja kablowa !
Centrala systemu ratunkowego OmniCare prod. BaldwinBoxall umożliwia jednoczesne wskazanie wszystkich lokalizacji wezwania pomocy. Dodatkowo wskazuje aktualny stan stacji interkomowych lub przyzywowych w każdym „obszarze schronienia” oraz toaletach, sygnalizując wykryte niesprawności.
Standardowy Panel Interkomu Ratunkowego wyposażony jest w przycisk wezwania pomocy. Jest stale monitorowany, a gotowość do działania potwierdza dioda „SYSTEM OK”. Naciśniecie przycisku natychmiast łączy z operatorem, co sygnalizowane jest świeceniem diody „STATUS”. Rozmowa w trybie „half-DUPLEX”. Dioda świeci do momentu wyzerowania panela kluczykiem „RESET” przez ratownika lub zdalnie – przez operatora centrali OmniCare. Aktywowanie panela może wyciszać lokalny głośnik i zapalać światło (styk bezpotencjałowy)
Zaawansowany Panel Interkomu Ratunkowego ma duże wymiary i posiada napisy wykonane wypukłą farbą oraz dodatkowo alfabetem
Braill’a. Aktywowany może być w sytuacji zagrożenia, ale cały czas jest monitorowany (LED potwierdza stan gotowości). Zgłoszenie następuje przez naciśniecie dużego przycisku, a rozmowa z operatorem (w centrum alarmowym) odbywa się trybie „half-DUPLEX”. Aktywowanie panela może wyciszać lokalny głośnik DSO i zapalać światło. Panel ma wbudowaną pętlę indukcyjną do przyłączenia systemu AFILS. Napisy świecą w ciemności !
Telefony Pożarowe, instalowane są w każdej strefie obejmującej klatkę schodową i drogę ewakuacyjną. W systemie OmniCare oferują połączenia full-duplex pozwalając oficerom straży lub ochronie budynku na szybkie i efektywne raportowanie o stanie bezpieczeństwa budynku, a w przypadku ewakuacji
potwierdzanie o stanie i sposobie dokonywania ewakuacji ze strefy objętej działaniem telefonu. Otwarcie drzwiczek (kluczykiem lub przez naciśnięcie) automatycznie zestawia połączenie z centralą, która umożliwia połączenia „telekonferencyjne” pomiędzy strażakami. Telefony mogą być obsługiwane bez konieczności „użycia” rąk. W wersji dla cywilów, występują w kolorze zielonym jako Telefony Stewarda.
W pełni zgodny z normą BS8300:2001
monitorowany zestaw przyzywowy z Toalet dla Niepełnosprawnych może być dołączony do pętli systemu OmniCare i obsługiwany przez wspólna centralę.
OmniCare spełnia wszelkie wymagania dotyczące Ratunkowej Komunikacji Głosowej w sytuacji zagrożenia jest w pełni kompatybilny z normami BS5839 część 9 oraz BS8300:2001.
Korzyści ze stosowania OmniCare:
- w pełni adresowalny z urządzeń (paneli) zewnętrznych
- do 128 paneli zewnętrznych w jednym systemie
- możliwość stosowania centrali „master” i „slave”
- różne typy paneli na jednej monitorowanej linii
- możliwość łączenia wielu paneli zewnętrznych
- połączenie z alarmem toalet dla niepełnosprawnych
- połączenie z panelem przy braku odpowiedzi (opcja)
- panel zewnętrzne sterowane głosem użytkownika
- sygnał zajętości, gdy wykonywane jest inne połączenie
- duży wybór różnych paneli zewnętrznych
- panele dostępne też ze stali nierdzewnej
- okablowanie sieciowe na zasadzie pętli połączeniowej
- całkowicie zgodny z normą BS:5839 część 9
- całkowicie zgodny z normą BS:8300:2001
Do pobrania:
Wytyczne do Planowania EVC
EVC OmniCare - specyfikacja systemu
EVC OmniCare - prezentacja systemu
Pliki do pobrania - DTR, DWG, itp.