Spośród wszystkich problemów jakie napotykasz w systemie nagłośnieniowym, nic nie jest bardziej niepożądane i dokuczliwe dla publiczności niż sprzężenie mikrofonowe.
Eliminator Sprzężeń FBX, eliminuje ten problem i wprowadza znaczne udoskonalenie w strukturze dźwięku ...słyszalne natychmiast. Szybko i niepostrzeżenie FBX daje jedną z podstawowych możliwości w nagłośnieniu. - odstęp od sprzężeń ...a poza tym: możliwość zwiększenia wzmocnienia i poprawy wyrazistości dźwięku, a także pełną swobodę w użytkowaniu mikrofonów bezprzewodowych.
Od czasu, gdy firma Sabine po raz pierwszy w świecie przedstawiła metodę cyfrowej eliminacji sprzężeń w 1991, Eliminator Sprzężeń FBX ustanowił branżowy standard dla efektywnych i prawdziwych eliminatorów sprzężeń mikrofonowych. Teraz Sabine przedstawia kolejną generację automatycznych kontrolerów sprzężeń FBX1210 oraz FBX2410, które wykorzystują nową technologię SMARTfilters™, czyli MĄDRYCH filtrów.
Prawdziwa Moc FBX
Cała moc FBX z filtrami SMART leży w możliwościach eliminowania sprzężeń nie tylko przy dokonywaniu strojenia systemu nagłośnienia... ale także w trakcie trwania audycji.
Istotą FBX jest stosowanie zestawu bardzo zaawansowanych filtrów parametrycznych. Zwykle, dla usunięcia sprzężenia należy, przy pomocy filtrów i urządzeń pomiarowych, zlokalizować sprzęgające częstotliwości, precyzyjnie nastawić na nie odpowiednie filtry i szerokość cięcia, po czym tak dobierać ich głębokość, aż sprzężenie zniknie. Teraz FBX wykona to wszystko za Ciebie automatycznie i w dodatku tak szybko, jak nigdy dotąd !
Jak to działa? Podstawa to najlepsze filtry odsprzęgające. Można je opisać za pomocą: Szybkości, Bezbłędności, Dokładności oraz Spójności Dźwiękowej.
SZYBKOŚĆ
Najlepsze na rynku cyfrowe procesory sygnałowe DSP, obsługujące algorytmy SMARTfilter™, pozwalają nowym FBX1210 i FBX2410 uzyskać wyraźną przewagę w szybkości działania ponad wszystkimi innymi automatycznymi kontrolerami sprzężeń na rynku. Także tryb nastawiania jest zdecydowanie szybszy i pozwala ukończyć pełny proces nastaw FBX w niecałe 30 sekund ! W trakcie przedstawienia, 24-bitowy FBX stale śledzi sprzężenia nie dopuszczając nigdy do zrujnowania widowiska. Zbliżające się sprzężenie filtry namierzają natychmiast (w 0.4 sekundy przy 1kHz).
Szybkość eliminowania sprzężenia pokazana jako amplituda w funkcji czasu. Górny rysunek pokazuje „szybkość” konkurencyjnych urządzeń. Zwróć uwagę na ich wolniejszą reakcję na sprzężenie i dłuższy proces eliminowania. Dolny rysunek pokazuje działanie o wiele szybszego FBX.
BEZBŁĘDNOŚĆ
Czy to muzyka... czy sprężenie ? FBX zawsze wyróżniał się bezbłędnym odróżnianiem sprzężeń od muzyki ale nowa technologia SMARTfilter™ robi to jeszcze lepiej. Mniej wyrafinowane eliminatory nastawiają swoje filtry na każdy wybijający się ton, nawet jeśli jest to muzyka, natomiast FBX stosuje opatentowaną analizę zawartości harmonicznych sygnału dźwiękowego. Ponieważ sprzężenie ma mało harmonicznych a muzyka i głos mają ich bardzo dużo, zatem FBX zdolny jest do precyzyjnej i bezbłędnej odpowiedzi na zasadnicze pytanie... muzyka czy sprzężenie ?
DOKŁADNOŚĆ
Wiele kontrolerów sprzężeń lokalizuje swoje filtry jedynie w sąsiedztwie występowania sprzężenia i zwiększa ich szerokość aż do ustąpienia sprzężenia.FBX stosuje znacznie bardziej wyrafinowane rozwiązanie. Umieszcza centrum filtru dokładnie na częstotliwości sprzęgającej z dokładnością do 1 Hz. Ta unikatowa dokładność FBX pozwala kontrolować sprzężenia z filtrami 10 razy węższymi od filtrów graficznego equalizera, który ma do dyspozycji jedynie 31 trafień (o bardzo małej precyzji)..
FBX1210 i FBX2410 pracują inteligentnie, błyskawicznie rozmieszczając swoje filtry bezbłędnie i z dokładnością do 1 Hz, a to oznacza dokładne trafienie w pojedynczy ton sprzężenia... za każdym razem !
SPÓJNOŚĆ DŹWIĘKU
Innowacje Sabine w zakresie budowy cyfrowych filtrów są unikatowe w branży, dlatego filtry FBX są najlepsze, z daleko mniejszymi zniekształceniami fazowymi i bardziej wyrównanym przenoszeniem. Filtry Sabine utrzymują spójność dźwięku na każdym poziomie swojej głębokości, oferując przetwarzanie z prawdziwie „stałą-dobrocią Q”.
Wielu konkurentów oferuje korzyści ze stosowania większej liczby filtrów, ale zastanów się, dlaczego dodatkowe filtry miałyby Ci pomóc ? Nasz procesor FBX, jeśli tylko zechcemy, może wyprodukować nawet 50 filtrów, lecz ich obecność powodowałaby jedynie niepotrzebną degradację dźwięku. Nasze doświadczenie wskazuje, że 12 filtrów na kanał jest najbardziej optymalną ilością. Więcej filtrów niepotrzebnie wcinałoby się w jakość dźwięku.
FBX OFERUJE 2 RODZAJE FILTRÓW: STAŁE i DYNAMICZNE.
Filtry nastawiane są w ten sam sposób. W miejscu wykrytego sprzężenia błyskawicznie umieszczane są filtry o głębokości potrzebnej do eliminacji sprzężenia. Różnice wynikają dopiero z tego co dzieje się później. Filtry STAŁE pozostają nadal w miejscu pierwotnego wykrycia sprzężenia - nie zmieniają już swego położenia. To one maksymalnie zwiększają zapas wysterowania przed sprzężeniem i są automatycznie strojone w procesie nastawiania. Natomiast Filtry DYNAMICZNE zmieniają swoje miejsce, stale podążając za nowo wykrytym sprzężeniem w trakcie programu dźwiękowego. Fabrycznie ustalono 9 filtrów STAŁĄYCH i 3 filtry DYNAMICZNE ale możesz to łatwo zmienić korzystając z przycisków na przednim panelu.
GDZIE PRZYŁĄCZYĆ FBX
• Dla regulacji sprzężeń zmiksowanego materiału, włączaj FBX w tor audio pomiędzy mikser a wzmacniacz mocy.
• Dla regulacji sprzężeń jednego kanału lub sub-grupy, włączaj FBX w gniazdo INSERT.
FBX 1210 i FBX 2410 Specyfikacje Inżynierskie
FILTRY 12 niezależnych cyfrowych filtrów szpilkowych na kanał, nastawianych automatycznie w zakresie 40Hz- 20kHz
Szerokość filtrów: wybierane 1/10 lub 1/5 oktawy*, o stałej Dobroci Q
Głębokość filtrów: automatycznie 0dB do –40dB, w 3dB krokach
Dokładność działania: do 1 Hz w paśmie 20Hz – 20kHz
Czas wykrycia i eliminacji sprzężenia: typowo 0.4 sek @ 1kHz
Liczba filtrów Dynamicznych i Stałych: wybierana przez użytkownika
Ostatnia konfiguracja rejestrowana w pamięci.
Czas auto-zerowania filtrów Dynamicznych: 1, 5, 30 lub 60 minut
WEJŚCIE/WYJŚCIE Wejścia/Wyjścia max poziom: symetryczne +27dBV, niesymetryczne +21dBV max
Obciążenie wyjścia: zalecane >600 Ohm
Impedancja wejściowa: symetryczne lub niesymetryczne >40 kOhm, pin2
Bypass: włączany automatycznie przy zaniku zasilania
Zapas wysterowania: +23dB peak @ 4dBV na wejściu symetrycznym
Wejścia/Wyjścia przyłącza : XLR-3 lub 1/4”TRS
PRZETWARZANIE** Pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz @ +/- 1dB
Odchyłka Czułości: +/- 0.2 dB
Odchylenie spektralne: +0.25 dB, 20Hz do 20kHz
Stosunek S/N: >100 dB (typowo)
Zniekształcenia THD: 0.005% @ 1kHz,
THD 0.01% @ 10Hz do 10kHz, THD 0.025% @ 10kHz do 20kHz,
Zakres dynamiki: > 105 dB