powrót do strony g³ównej EVC
Emergency
Voice
Communication
interkom


Interkomy Ratunkowe i Telefony Po¿arowe

Firma Baldwin-Boxall od ponad 20 lat znajduje siê w czo³ówce bran¿y komunikacji d¼wiêkowej i szczyci siê z uznania wiod±cego w Europie, niezale¿nego producenta Voice Alarm (DSO), systemów Ratunkowej Komunikacji G³osowej (EVC), oraz urz±dzeñ dla Systemów Rozg³oszeniowych (PA). Odpowiadaj±c na potrzeby dotycz±ce ratunkowej komunikacji g³osowej zwi±zanej z ewakuacj± budynków wg norm BS5588 oraz BS5839 czê¶æ 9, zaprojektowano pe³n± gamê INTERKOMÓW RATUNKOWYCH i TELEFONÓW PO¯AROWYCH, wykorzystywanych w sytuacjach zagro¿enia, znanych pod nazw± VIGIL OmniCare.

Zgodnie z wymaganiami BS5839-9, w systemie VIGIL OmniCare zapewniono awaryjne zasilanie i pe³ne monitorowanie wszystkich obwodów oraz stacji wraz z sygnalizacj± b³êdów i uszkodzeñ.

Omnicare i Care2
s± zgodne z:


BS 5839-9
BS 9999

DTA4
jest zgodny z:

BS 8300-2009



OmniCare - pêtlowy system komunikacji ratunkowej

Interkom Ratunkowy
Interkomowy system punktów przywo³ywania pomocy w sytuacjach zagro¿enia, który mo¿e funkcjonowaæ jako System Interkomu dla Osób Niepe³nosprawnych, Interkomowy system Punktów Pomocy w sytuacji zagro¿enia lub po prostu System Interkomu.

Zaawansowany Interkom Ratunkowy
System zaprojektowany specjalnie do obs³ugiwania przez osobê NIEPE£NOSPRAWN¡ w obrêbie strefy przebywania osób niepe³nosprawnych. Ró¿ni siê znacz±co od standardowego panela Interkomu. Ma wypuk³e napisy i opis alfabetem Braill’a.

Telefon Po¿arowy
Telefon Po¿arowy zosta³ opracowany zgodnie z norm± BS5839 czê¶æ 9, która w sytuacji zagro¿enia przewiduje, aby ka¿da strefa obejmuj±ca klatkê schodow± i drogê ewakuacyjn± mia³a Telefon Po¿arowy do u¿ycia dla personelu i s³u¿b ratunkowych, pozwalaj±c jednocze¶nie zarz±dcy budynku, oficerowi stra¿y po¿arnej itp.., na kontrolowanie statusu tych stref w stanie zagro¿enia.

Alarm Toalet dla Niepe³nosprawnych
Alarm Toalet dla Niepe³nosprawnych zgodny z norm± BS8300:2001, która nakazuje wyposa¿enie ka¿dej nowej toalety dla osób niepe³nosprawnych w alarm na wypadek zagro¿enia. Komplet zawiera: Sterownik z przyciskiem Reset, Sygnalizator d¼wiêkowo-wzrokowy, Ciêgno Alarmowe zwieszane z sufitu, Przycisk Reset lokalnych wywo³añ, Naddrzwiow± Lampê/Buczek.

Wszystkie trzy zewnêtrzne panele s± ³atwe w instalacji oraz obs³udze i pracuj± niezale¿nie z jedn± i t± sam± Central± sterowania OmniCare. Maj± pêtlowy system okablowania, posiadaj± umiejêtno¶æ samouczenia siê pozwalaj±c± na automatyczne dostosowanie i co wa¿ne, w porównaniu do typowych systemów z po³±czeniami gwiazdowymi, pozwalaj± zaoszczêdziæ nawet 75% kosztów okablowania. Panele zewnêtrzne wykorzystuj± kabel 4-¿y³owy z ogólnym ekranem do po³±czenia w pêtli, która pozwala na kontynuacjê pracy w razie uszkodzenia kabla. Oznacza to, ¿e w razie uszkodzenia lub przerwania obwodu pêtli, wszystkie zewnêtrzne panele strefowe nadal kontynuuj± pracê.

Zaprojektowany zgodnie z wymogami norm BS5588, BS5839 czê¶æ 9 oraz BS8300:2001, system OmniCare sk³ada siê z dwóch g³ównych elementów: Centrali sterowania oraz Paneli ¶ciennych. Centrala dostêpna jest w kilku wariantach, z mo¿liwo¶ci± pod³±czenia od 8 do 128 paneli zewnêtrznych. Standardowo Centrala instalowana jest w pomieszczeniu centrum monitorowania, ale mo¿e byæ po³±czona z dodatkowymi centralami (jako rozszerzenie) do zarz±dzania lokalnego (w klatkach schodowych, pomieszczeniu socjalnym itp). Dostêpne s± cztery rodzaje zewnêtrznych paneli ¶ciennych: Interkom dla Niepe³nosprawnych, Telefon Po¿arowy, Alarm Toalet dla Niepe³nosprawnych oraz po³±czone w jeden panel Interkom dla Niepe³nosprawnych z Telefonem Po¿arowym.


zobacz wiêcej